Publié le 16 novembre 2016 - Par la rédaction

Euronews is looking for an Intern for the Brand Content Department

Euronews is looking for an Intern to reinforce the Brand Content Department. Internship for six months, starting in early December (ideally Dec 1st 2016).

Brand content and creative solutions Department Objective: reinforce the sales team sponsorship proposal capacity with content based projects to attract new clients and generate advertising revenue.

Missions :

  • Work with the brand content manager to provide Sales Teams with propositions based on media content. Together with Editorial team, assist brand content manager in answering accurately to briefs / needs.
  • Assist brand content manager in creating, delivering, coordinating, and insuring follow-up of the sponsorship offers. Follow-up of production of sponsored programs.
  • Update catalogues / templates of the Euronews products. 

Profile :

  • Master 1 / Master 2 
  • Fluent in English 
  • Capacity to follow-up on projects involving various departments 
  • Organization skills 
  • Power Point / Excel skills are fundamental
  • TV background preferred

Others informations :

Period : 6 months, starting in early December (ideally Dec 1st 2016). 

Location : Paris

Remuneration : 600€ + tickets restaurant & transport discount

Please send your candidacy to Elodie Andriot & Caroline Mailhe : elodie.andriot@euronews.comcaroline.mailhe@euronews.com

A ne pas manquer
14 octobre 2024 - Par admin

Le médiaClub est à la recherche de son/sa futur.e stagiaire...

Le médiaClub cherche de son/sa futur.e stagiaire Chargé.e de communication et évènementiel pour un stage d’une durée de 6 mois à partir de janvier 2024 (en fonction des disponibilités). Le médiaClub est une association réunissant les professionnels et futurs...

15 juillet 2024 - Par admin

Stage – France Télévisions Service d’acquisitions de...

France Télévisions recherche son/sa prochain(e) stagiaire pour son service d’acquisitions de programmes. France Télévisions est le groupe audiovisuel public français, créé en 1992. Il regroupe plusieurs chaînes de télévision dont France 2, France 3, France 4, France 5...